Dag 4/5/6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Dag 4/5/6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Dag 4/5/6

Door: webmaster

28 April 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De zondag was echt een zondag. Het was hier 33 graden. Het was dus geen weer voor de Zoo. We zijn naar en park geweest en nog naar de haven. Helaas konden we daar nergens onze RV parkeren. Anders hadden we nog even goed naar het vliegdekschip de USS Midway gekeken en een groot cruiseschip. Tim heeft op de camping nog met een skelter gerededen. Hij was echt harstikke blij en trots. Morgen gaan we hier weer weg en gaan we naar Joshua Tree Nat. Park. Daar is het trouwens ook warm terwijl het hier weer minder warm zal gaan worden in San Diego. Gelukkig werkt de dakairco goed.
:SMS update:: 29 april 2008 :
Op maandag naar Joshua Tree gereden en in het park overnacht bij Jumbo Rocks. Echt prachtig daar en lekker een kampvuur gemaakt met Tim. Nu naar Salome AR.

Het was nog steeds warm onderweg. Ruuds armen deden zeer bij een beetje zon. In Seaworld hadden we ons niet ingesmeerd. Ach....voorjaarszonnetje in April zou toch niet zoveel kwaad kunnen? Dus wel. Onderweg twee keer getankt. Ruuds pincode van de Mastercard werkt niet, dus het is altijd afwachten of ze hierom vragen of niet. In sommige gevallen niet en soms werkte de postcode wel. We worden bij het tanken drie keer aangesproken. Het tanken ging langzamer dan in NL. Een Amerikaan vroeg hoeveel er in de tank ging, een ander hoe groot en nieuw de camper ('rig') was en weer een waar we vandaag kwamen en waar we naar toe gingen. Iedereen wenste ons een goede reis.

We gingen bij Joshua Tree het park in aan de westkant na eerst boodschappen te hebben gedaan. Een schitterende omgeving moeten we zeggen. Het park is ook niet echt gigantisch groot. Van noord naar zuid zo'n 100 km. Om 17.00 uur waren we al bij Jumbo Rocks en daar moesten we USD 10 in een bus deponeren als overnachtingsfee. We hadden al snle een mooi plaatsje gevonden. In tegenstelling tot de camping in San Diego hoorde je hier helemaal niets. 's Avonds lekker buiten macaroni gegeten en nog een kampvuurtje gemaakt met Tim. Helaas hadden we geen hout bij ons en moesten we wat sprokkelen. Dat hout was echter zo droog dat de pret redelijk snel over was. Het slapen ging goed. Echt prachtig als je 's morgens wakker wordt en dan kunt genieten van een mooi uitzicht en alle rust. Al waren er wel Nederlanders met het nodige lawaai. Eerst ontbijten en om 8.30 uur weer op weg. We gingen naar de zuidkant het park uit na een paar fotostops. Bij Blythe hebben we wat gegeten bij MacDonalds en even getankt. Dit keer werkte de postcode prima voor de Mastercard, maar de PIN--code niet. Zowel de oude als de nieuwe. Misschien dat je die code eerst in NL moet gebruiken. Wel balen, want juist voor de vakanties heb je zo'n ding. We hebben uit voorzorg maar een zwikkie cash gepind. Je weet maar nooit. Het was in Blytje nog steeds warm en we kwamen nu Arizona binnen. Deze staat doet niet mee aan de zomertijd dus we hadden geen tijdsverschil. We maakten een lange rit door de woestijn. Jolanda heeft ook een heel eind gereden. We kwamen in Salome, maar daar werden we niet vrolijk van. Dus toch maar doorgereden naar Prescott en daar hadden we echt geen spijt van. De omgeving is hier prachtig met weer bomen en heuvels. Deze dag hebben we 289 mijl gereden. Een heel stuk dus. Tim was het op het laatst wel een beetje zat maar heeft zich toen ruim een uur vermaakt met het fotograferen van tegemoetkomende auto's. Aangezien er een vertraging is bij het nemen van foto's stond niet op elke foto een auto en dat maakte het ook zo spannend voor hem. Soms een auto erop, of een halve of helemaal niets. We hebben overnacht op een camping aan de Willow Creek. Dat was prima, maar ongeveer 80% van de bewoners was permanent. Deze mensen hebben nog niet zoveel last van de huizencrisis hier, want ze hebben alleen maar een camper. En we zagen alleen maar grote pick-ups. Jolanda heeft nog even een witte was gedaan voor USD 1,75.

• 28 April 2008 - 17:30

Rozendom:

leuk dat alles zo goed gaat en dat Tim het ook leuk vindt, wij gaan nu naar Groningen Laura ophalen, veel plezier verder, geniet ervan.:):):)

• 28 April 2008 - 18:24

De Ouwe Buurtjes:

Wat ontzettend leuk om alle verhalen te volgen. Lijkt me echt geweldig, zo'n camper. Jullie hebben heel wat beleefd. Die orka's zijn geweldig he, hebben wij in Frankrijk ook gezien. We kijken regelmatig wat jullie beleven hoor. Morgen gaan we naar ons vakantiehuisje (omg giethoorn). Groeten van Johannes, Willemien, Helmer, Nathalie en Leone.

• 28 April 2008 - 20:15

Mama B.:

Hallo daar in Joshua Tree Nat.Park.
    Goed overgekomen? Jullie hebben heerlijk weer, hier heeft het [maandag dus] de hele dag gegoten. Best weer voor gras en gewas. Tegen het weekend wordt het weer 20 graden. Papa zit weer heerlijk van zijn ponylektuur te genieten, dat hij dat nu nooit eens zat wordt. Verder weinig nieuws, morgen gaan we uit eten, jullie snappen wel waarom.
    Hoe is het met de kleine fotograaf? Heeft hij al veel kiekjes gemaakt? We zijn benieuwd. Hartelijke groeten van ons.
    Mama

• 29 April 2008 - 07:21

Pieter:

Héé Bevertjes!

Klinkt allemaal heel goed en wat is die camper groot! Wat grappig dat Tim al zijn knuffels in de kluis heeft gedaan. Ik ben benieuwd wat die gaat doen met zijn eerste mountainbike. Ik zou maar een behoorlijk grote kluis plaatsen in jullie schuur in Bodegraven, anders vouwt hij hem op als het niet in een keer past. Veel plezier in de nationale parken en pas op voor beren en kijk voor het slapen of er geen ratelslang in je bed ligt!
    Debby heeft het in Miami ook prima naar haar zin. Gisteren heeft ze gezwommen en gezoend met een dolfijn! Ze heeft pas vier paar schoenen gekocht.

Have fun!

Pieter

• 29 April 2008 - 20:49

Mama:

Hallo amerikaantjes,

Bedankt voor jullie mooie kaart met goede wensen. We hebben heerlijk gegeten bij de Haarlerberg. Morgen kijken naar Koninginnedag. Het weer wordt beter, vandaag nog lekker gewandeld. Verder geen nieuws. Groeten van ons.

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

USA voorjaar 2008

Onze eerste verre reis met kind.