Dag 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: webmaster

03 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dachten we dat het in Flagstaff koud was, dit was niet normaal meer. Beter voorbereid op de nacht hadden we trainingsbroek en -jasjes aangelaten en twee dekens over. Toch werden we 's ochtends wakker van de kou. Alleen Tim had er niet zo'n last van, maar die lag lekker dicht tegen mama aan. Ruud slaapt alleen voorin. Om 8.00 uur reden we weg. Jolanda en Tim lagen nog in bed achterin de camper. Na 10 minuten de eerste stop en hebben we lekker ontbeten en warme thee gedronken in de zon en met uitzicht op de Grand Canyon. Echt super zo'n camper. We gaan nooit meer met alleen een auto. Je hebt nu alles bij de hand, hoeft niet iedere dag te pakken en staat op mooie plekken. Dat het koud was geweest merkten we bij het smeren van het brood. De Penotti was te hard om uit te smeren terwijl deze niet in de koelkast had gestaan maar gewoon in een keukenkastje. (We zijn nog twee keer gestopt voor een foto en zijn toen verder gereden naar de uitgang in het oosten. Dat is zo'n 80 km met name door een woud. Dan houdt het ook in een keer op en ben je weer in de woestijn. Even 20 (zo'n 75 liter) gallon getankt bij de Shell en berekend dat we 1 liter op 3.8 km hebben gereden.

In Page aangekomen, rond 12.00 uur, hebben we eerste pizza gegeten bij Pizza Hut. Vervolgens boodschappen gedaan bij Safeway en op naar de camping bij Lake Powell, Wahweap lodge. We kwamen over de Glenn Canyon dam en we moesten eerst nog entree voor het Lake Powell betalen van USD 15. Toen naar de camping waar we een full-hookup boekten voor USD 43. Douchen kost USD 2,00 voor 15 minuten. Al met al een dure camping, maar wel met een schitterend uitzicht. En gelukkig is het hier warmer en wordt het nog weer warmer. In Las Vegas zullen we de airco wel weer hard nodig hebben. Tim en Ruud boekten een tour naar Antelope Canyon over water om 16.15 uur. Daar zijn we om 15.30 uur naar toe gereden. De boottour was echt prachtig en we hebben er geen spijt van dit te hebben gedaan. Totale kosten USD 90. Tegen 18.00 uur waren we weer terug en zijn we weer terug gereden naar de campsite. Tim heeft even een filmpje gekeken, Jolanda de camper opgeruimd en Ruud alles aangesloten en de tanks geleegd. Dus als we nu naar de WC gaan of afwassen gaat alles direct de camper uit het riool in. Overigens hebben zie hier bijna overal een septic tank ipv riool. Om 19.30 uur hebben Ruud en Tim het kampvuur gemaakt en marshmallows 'geroosterd'. Tim at ze echter snel op en toen zijn we er maar mee gestopt. Jolanda is gaan douchen en Tim wilde Dora kijken. Ruud een biertje en even computeren. De internet verbinding komt snel tot stand, maar is iedere keer weer weg en echt heel traag. Hopelijk kunnen we wel berichten plaatsen. Helaas kunnen we dus ook geen foto's plaatsen.

Morgen willen we naar de Horshoe Bend en gaan we met een tour naar Antelope Canyon met een jeep. We moeten ons tegen 11.00 uur in Page melden. Daar hebben we veel zin in, we hebben de populaire toer van 11.30 uur. Het is nu 21.05 en Tim gaat naar bed. Morgenmiddag rijden we naar Zion NP waar we ook weer op een campground in het park staan. Dit keer wel met elektriciteit wat wel handig is. Geen internet, dus we zijn pas maandag in Las Vegas weer online. In NL zal het dan al wel weer dinsdag zijn als we 's avonds even een berichtje willen plaatsen. In Las Vegas hebben we een autootje voor twee dagen. Dat is toch wel handiger dan zo'n grote camper overal parkeren, vooral als we 's avonds nog even naar de Strip willen.

• 04 Mei 2008 - 05:31

Toevallige Lezer:

Geniet van al die verhalen van Nederlandse bezoekers hier! Las over jullie moeilijkheden met PIN-en enz., in "dag4/5/6" of zoiets. Hint: die cardreaders worden door millioenen(verschillende) menzen gebruikt met gevolg dat er veel "vuil" gaat zitten in die dingen. Ook kan dat "vuil" dan aan JOUW kaart plakken... Beste manier is om een flesje rubbing alcohol 70% - 94% te kopen, meestal in een drugstore. Maak een schoon doekje nat met dat spul en wrijf het een paar keren (NIEt te hard!) over de magnetic strip - of als je het hebt, gebruik een dun rietje en spuit dat alcohol in die "snuit" van de cardreader. Good Luck!

• 05 Mei 2008 - 20:03

Rozendom:

wat een belevenissen zeg, hoe gaat het met Ruud z'n blessures? Hier is het prachtig weer. Veel plezier nog de laatste week alweer....

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

USA voorjaar 2008

Onze eerste verre reis met kind.