Dag 1/2 - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van beverdam - WaarBenJij.nu Dag 1/2 - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van beverdam - WaarBenJij.nu

Dag 1/2

Door: webmaster

04 Mei 2010 | Israel, Tel Aviv

Hallo allemaal,

Het is eindelijk zo ver. We vertrekken straks en ruilen Noa om voor een groter en ouder exemplaar met deels dezelfde genen. Dan naar Duitland omdat we vanaf daar vliegen naar Tel Aviv.

We proberen jullie vanaf deze plek op de hoogte te houden. We hebben echter niet altijd toegang tot internet en proberen daarom korte berichten per SMS hier te plaatsen. De afgelopen dagen werkte dat echter niet altijd.

:SMS update:: 4 mei 2010 :
Tot nu toe gaat het aardig. We hebben nu een overstap in Berlijn. Om 22.40 vliegen we met een A330-200 voor 303 passagiers. Tim vind het erg leuk allemaal. 2130

:SMS update:: 5 mei 2010 :
We zitten nu in Haifa lekker even pootje baden in zee. Het is 26 graden aan de kust. Gaat allemaal voorspoedig. 13.30

Zo, even een update echt via het internet. We gingen dinsdag rond 14.45 uur weg richting Keulen. Dat ging erg voorspoedig. We verloren alleen zo'n 15 minuten met tanken en het vinden van een tankstation. Na Rijssen wij maar wachten om even te tanken, maar niets te vinden. Dus de TomTom raadplegen en dus van de snelweg af. Lijkt me een gat in de markt om tussen Enschede en Oberhausen een tankstation te beginnen. We waren om 17.10 op de luchthaven. Parkeren ging snel en met 5 minuten waren we in de vertrekhal. Toen naar de 3e verdieping en de bagage afleveren. Wij hadden 20 + 12.8 kg en Laura zo'n 15 kg. Prima dus. Even wat eten en drinken en toen door de security. Laura moest haar deo inleveren. Na zo'n 35 minuten met de bus naar het vliegtuig en die vertrok om 19.00 uur. Om 20.00 waren we op Berlin Tegel airport. Niet echt een aantrekkelijke en onze vlucht ging pas om 22.40 uur. Even bij Starbucks wat gedronken maar die gingen om 21.00 uur al dicht. Toen maar even wat gewandeld en naar de gate. Paspoort controle en security duurde toch lang zodat we bijna als laatsten aan boord gingen. Krappe zitplaatsen en niet echt goede service. Geen kussens meer beschikbaar, geen dekens, personeel kortaf en er werd slecht en niet gecontrolleerd of iedereen z'n stoel wel naar voren had met opstijgen en landen. Maar voor dit geld klagen wij (bijna) niet. Precies op tijd waren we op Ben Gurion Airport. We kwamen aan in Terminal 3, echt prachtig moeten we zeggen. Stempel in het paspoort, koffers ophalen en naar de bus van de autoverhuur naar Terminal 1 (vlak bij). Bij Avis de autoverhuur waren ze erg vriendelijke en snel moet ik zeggen. Erg duidelijk over eigen risico, kosten en keuze auto. Wij rijden nu in de donker rode Hyundai IX30 Stationwagon of zoiets. Met automaat. De bagage paste ook maar net. Het was inmiddels 4.50 uur, precies 1 uur nadat we waren geland. Toen naar het hotel en dat hadden we ook snel gevonden. Alleen de ingang van de parkeergarage vinden kostte wat tijd omdat de hoofingang dicht zat tussen 23.00 en 06.00. Ze checken namelijk je kofferbak op explosieven. Inchecken bij het hotel ging ook snel, alleen hadden ze voor Tim een 'crib' babybedje en ze hadden geen vouwbed meer beschikbaar. Maar het bed was wel erg groot. Probleem was dat we nu met Laura waren en die moest eigenlijk op het vouwbed of slaapbank (die er nu niet was). De oplossing was dat Tim zich in het babybedje heeft gevouwen en dat Ruud, Jolanda en Laura in het kingsize bed gingen slapen. Gezellig dus. Om 09.00 uur gingen Ruud en Tim al even shoppen in het shopping center (Azrieli). Ook daar werd weer de rugtas gecontrolleerd en werd je met zo'n peipapparaatje gecontrolleerd op wapens. Later nog even terug gegaan met z'n allen en nog boodschappen gedaan.

Rond 11.30 gingen we op weg naar Haifa. Voor Haifa nog lekker pootje baden in de blauwe zee en nog naar de tuinen in Haifa geweest. Erg leuk om te zien. We zijn ook nog naar Akko geweest (ook aan zee) en daar naar de moskee. Laura was veel te bloot en moest een jurk aan en een grote omslag doek om. Verder naar de haven, een muur uit de tijd van de kruisvaarders en nog naar een 'market'. We waanden ons in Turkije. Zelfs werd er kijken, kijken niet kopen geroepen door een verkoper. Toen op weg naar Safed. We waren in het Ruckenstein B&B om 18.00 uur en werden hartelijk ontvangen. We hebben nu twee kamers/appartementen.

We hebben heerlijk vegetarisch gegeten voor NIS 375 (zo'n 80 euro). Tim vond deze dag ook erg leuk, maar vond het allemaal erg ver. Vandaag hebben we iets van 210 km gereden al met al. Even gebeld met Inge die nog met onze lieve kleine Noa op schoot zat. Daar ging het erg goed mee.

Morgen naar de Golan hoogten. De dames wilden nog graag naar Libanon (is hier maar zo'n 7 km hemelsbreed vandaan). Dat kon volgens onze hospita maar de kans was erg groot dat we zouden worden beschoten. Niet doen dus. Nu lekker douchen en op tijd naar bed.

• 04 Mei 2010 - 07:04

Irma Doorn:

Hallo jullie. Heel veel plezier en succes op vakantie. Geniet ervan en maak veel foto's zodat we die bij een kop koffie kunnen bespreken. Groetjes van de Doorntjes uit Deventer.

• 04 Mei 2010 - 14:03

Renee Ten Hove:

Hallo allemaal,

wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe.
    We zullen jullie blijven volgen,dan genieten wij hier ook haa ha.

groetjes van Henk en Renee en de kids

• 04 Mei 2010 - 15:59

Annemieke:

Have a good trip and say good-beye to Judith if you see her :p
    En o ja...in het Arabisch groeten doe je zo: Markabach (zeg: marchabach) Geniet met volle teugen en kom veilig weer thuis!

• 05 Mei 2010 - 17:44

Fam. Rozendom:

Fijn dat alles goed gaat, met Noa gaat het ook prima, ze slaapt goed en lacht veel. We oefenen flink met lopen.
    Groetjes, ons.
    Kusje en knuffel van Noa

• 05 Mei 2010 - 17:48

Mama/oma B.:

leuk begin voor jullie
    is het zeewater al wat opgewarmd? Wat een gedoe gisteravond met de dodenherdenking op de Dam gelukkig meest licht gewonden het was wel schrikken zeg.
    geniet nog lekker van deze trip. groet mama

• 06 Mei 2010 - 08:58

Lilian:

leuk om te lezen over jullie reis; geniet heerljk verder....ik volg jullie, groetjes uit het frisse Nederland!

• 06 Mei 2010 - 17:09

Irma Doorn:

nou nou het klinkt allemaal mooi maar ook spannend. Kijk goed uit, maar geniet ook volop!Ben wel jaloers op het weer hier is het weer wat kouder en winderig. veel plezier nog. gr. Irma

Actief sinds 13 Feb. 2008