Dag 3, Golan hoogten - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van beverdam - WaarBenJij.nu Dag 3, Golan hoogten - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van beverdam - WaarBenJij.nu

Dag 3, Golan hoogten

Door: webmaster

06 Mei 2010 | Israel, Tel Aviv

Van woensdag op donderdag prima geslapen. Tim werd ook pas om 8.30 wakker. Om 09.00 uur lekker ontbijten en nog even met onze hospita Riki bijkletsen. Laura heeft ook nog even met haar gepraat over het militaire hier in Israel. Meisjes moeten 2 jaar in dienst en jongens 3 jaar. Er is hier ook een kazerne vlak bij. Tevens waren hier in de straat ook raketten neergekomen in 2006.

Om 10.45 op weg naar de Golan hoogten. Eerst naar een natuurpark met waterbuffels (niet gezien helaas), otters, schildpadden, vogels en vissen. Een erg leuk park waar de trekvogels vanuit Afrika uitrusten als we weer naar (Noord)Europa gaan of andersom. De natuur is hier echt prachtig. We hebben ook nog een film in 4D gezien, dus 3D beeld en nog stoelen die bewogen. Tim verheugde zich erg op de film maar vond dit al snel veel te eng. We hoorden al veel gegil van te voren toen we in de buurt van het visitorcenter waren, maar Jolanda sloeg werkelijk alles. Niet normaal meer. Het was ook wel erg leuk moeten we zeggen. Als een eend werd geschoten voelde je bij jezelf ook iets in je rug. Zelfde was bij de ratten die in beeld waren. Het leek net of die over je rug liepen. Vervolgens door naar het tweede park, maar daar waren de trekvogels ook niet en zijn we doorgereden. Het was inmiddels ook al 13.30 uur en 31 graden. Vervolgens weer een stukje rijden en naar Bania's falls en springs (bronnen). Erg leuk om te zien en ook leuk om te wandelen. De bronnen waren iets verder op. Dit was ook leuk om te zien met overblijfselen uit de oudheid. En apart om te zien dat er gewoon water uit de rotsen komt. Dit is een van de oorsprongen van de Jordaan. Vervolgens naar de berg Meromgolan. Hierop was een militaire stelling gebouwd met ondergrondse gangen en slaapkamers. Vanaf hier kun je ook Syrie zien, daar zit je dan vlak bij. Het uitzicht is prachtig en je kunt goed het meer van Galilea zien. Nu snap je ook dat Israel de Golan hoogten wil houden. Vanaf deze bergen 'rol' je zo Israel binnen. Dit is dus eigenlijk een natuurlijke stelling. Er zijn ook overal mijnenvelden.

Om 19.00 uur waren we weer in Safed/Zevat. Nog even in de hottub met z'n allen en Laura en Jolanda nog in de sauna. Toen douchen en op weg naar een Libanees restaurant. Het eten was niet slecht maar al met al was het ook geen topper. Dan was het gisteravond gezelliger en lekkerder. Nog even wat gedronken bij het restaurant van gisteren en toen weer naar onze Bed & Breakfast. Nog even de route voor morgen voorbereiden. We willen naar plaatsen langs het meer van Galilea, naar Nazareth en moeten naar Jeruzalem waar we twee nachten in de oude stad zullen slapen. Daar hebben we waarschijnlijk ook geen internet tot onze beschikking.

Groeten van ons allemaal.
:SMS update:: 7 mei 2010 :
Vandaag weer veel gezien. Taghba v.d. 5 broden 2 vissen. Berg van de zaligpreking. Capernaum, Tiberias. De Jordaan. Berg Tabor. Nazareth. Nu in Jeruzalem. 33C.

• 07 Mei 2010 - 09:36

Annemieke:

Oh...de Bania falls en springs zijn zo mooi. Van dat water dat nooit stil staat...super! En nu op Naar Jeruzalem. Geniet er van hé, enne...in de soek niet alleen kijken maar ook kopen hoor ;)

Actief sinds 13 Feb. 2008