Bowlen, New York en Martha's Vineyard - Reisverslag uit Falmouth, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Bowlen, New York en Martha's Vineyard - Reisverslag uit Falmouth, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Bowlen, New York en Martha's Vineyard

Door: Ruud

11 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Falmouth

Vrijdag 7 augustus
De kids waren rond half acht wakker. Mooi dus. Ze gingen na een boterham even knutselen en Tim werkt zijn eigen reisverslag bij. Na het ontbijt gaat Jolanda even weg met de auto, op zoek naar brood. Mijn enkel is gezwollen dor de muggenbeten. Vanavond maar een lange broek aan. Ook de vlieger in elkaar gezet en even een rondje over de camping. De filmpjes van gisteren op de telefoon gezet en de reisverslagen bijgewerkt. Volgens mij zijn de vliegen hier steekvliegen, kom ik achter. Er zijn inmiddels al weer wat gasten weg en ook bijgekomen. O.a. Een enorme fifth wheel. Na het parkeren komen de slide outs naar buiten en wordt de vlag gehesen. Dat was Noa ook al opgevallen, overal de Amerikaanse vlag. Vanmiddag gaan we op een half uur rijden twee uur bowlen, ook via Groupon. Zo is er wat afwisseling in de vakantie en ook erg leuk om te doen. De kinderen vinden het ook leuk om de camper met de bezem schoon te houden. Dat is thuis wel anders. Het waait heerlijk en het is een graad of 24. Perfect dus. Ondertussen de TomTom ingesteld voor de komende dagen. Ik ga zaterdag met Tim naar New York. En Jolanda moet met de camper en Noa naar TF Green airport rijden omdat daar de auto om tien uur moet worden ingeleverd. Ik slaap met Tim in een Hampton inn en rij vanaf daar naar het vliegveld. Wordt nog spannend maar zal wel lukken. Jolanda is er weer met de auto om half elf.

Het bowlen was erg leuk. Twee uur lang. Na die tijd een Amerikaans restaurant opgezocht. De kids pizza en Jolanda en ik een tortilla wrap. We waren rond zeven uur weer op de camping na even een ijsje te hebben gekocht.  Nog even met de kite vliegeren op het strand. Dat was erg leuk om te doen met z'n allen. Met glow in de dark sticks nog met Tim gespeeld. Dat was erg leuk. Ook nog even een praatje gemaakt met wat mede kampeerders die bij een mooi kampvuur op gas zaten. Ze waren geïnteresseerd in onderwijs, ziektekosten en brandstofprijzen.

Bowlen USD 33 via Groupon
Eten USD 85
IJsje USD 14

Zaterdag 8 augustus
Jolanda ging in de ochtend nog even wat boodschappen doen. Ik de koffer inpakken omdat ik om 12 uur weg rij met Tim. Nog eerst even relaxen op deze mooie dag. Lekker aan het water ontbijten.
Om 12 uur reen Tim en ik weg. Om twee uur waren we in de Hampton Inn Milford CT. Eerst even lekker douchen en schone kleren aan. Toen door naar New York. Dat ging voorspoedig maar wel goed opletten. Via de RFK bridge naar binnen om op Manhattan te komen. Ik had een parkeergarage van Icon geselecteerd. Die zagen we al direct maar niet die we wilden. Na 1600 meter rechts en dan bestemming bereikt. Snel naar de darteller van de auto kijken, 1 mile nog. Toen was ook TomTom de draad kwijt door de hoge gebouwen. We staken 5th Avenue over en nadat de mile voorbij was zagen we direct rechts de garage al. Naar binnen gereden en het personeel parkeerde de auto en ik kreeg een bonnetje. Nog snel even mijn portemonnee uit de auto laten halen. Er stonden ook allemaal sportwagens van een of andere race. Porsche, Bentley, Ferrari. Parkeren was iets van 10 USD per half uur en na twee uur wat minder. Ik had een Groupon voor 24 uur parkeren. Tim en ik liepen eerst naar central park. Daarna liepen we over fifth Avenue. Erg druk was het maar wel mooi. Tim vond het ook prachtig. Het was ook erg gezellig met hem. Op de 33rd wat bij de Mac gegeten en inmiddels was het bijna 18:30 uur. Het was nog 10 minuten lopen maar Madison Square Garden. Daar waren we mooi op tijd. De chips moesten we inleveren, maar goed dat we het drinken in de auto hadden gelaten. Ik zat in section 225 op rij 1 en Tim in 226 op rij 24, de achterste en hoogste rij. Ik ben naast Tim gaan zitten en dat ging goed omdat dit een losse plaats was die op het laatst nog niet verkocht was. Om 19:30 trapte Rend Collective af. Daarna Chris Tomlin en de rest. Lui Giulio sprak mooi en later Max Lucado ook. Lui over van dood naar levend. Door de naam van Jesus en door het lijden, sterven en opstaan uit de dood. Het evangelie, the gospel, was ook niet dat we nu leven en later in de hemel komen om God te loven, maar dat start nu in dit leven. En dat tot in de eeuwigheid. Het even hier op aarde is dan ook nog minder dan een haar of een adem t.o.v. de eeuwigheid. Max Lucado over het eerste wonder (water in wijn veranderen) en het eerste gebed, there is no more wine.  Meer was het gebed niet. Niet vragen om de oplossing, maar je problemen bij God neerleggen en daar dan ook te laten.
Het was erg mooi en indrukwekkend. Aan de ene kant wel jammer dat we zo hoog zaten. Je voelt je meer toeschouwer dan onderdeel van het gebeuren. Via een groot scherm konden we alles wel goed volgen. Rond half elf was het afgelopen maar er kwamen nog twee toegiften. Chris Tomlin met Gods great dancefloor, ken ik ook van Martin Smith, en Matt Redman met Tim zijn favoriet 10,000 reasons. We waren redelijk snel weer buiten en alle mensen losten snel op in New York City. Via Times Square naar de garage. Daar reden we om 12 uur weg. Door drukte en wegwerkzaamheden en een keer verreden waren we pas om 2:35 uur in het hotel. Wel spectaculair om in het donker door Manhattan te rijden. De wekker gezet op 7 uur. Pffff.

Hotel USD 80
Tol USD 8
Mac USD 12
Parkeren USD 27 via Groupon
Tol USD 8, 8 en 1.75

9 augustus
De wekker ging en met moeite uit bed. Vier uur slaap en Tim iets meer want die had in de auto ook nog geslapen. We reden om acht uur weg. Onderweg was het lekker weer maar Bij Providence werd het bewolkt. Nog even vol getankt en om 09:50 uur waren we bij Budget om de Ford Fusion in te leveren. We hebben 860 miles gereden. Jolanda een sms gestuurd dat ze departures moest aan houden. Zij was er net na half elf. Ik ben doorgereden naar onze tweede camping n Falmouth, MA. We staan op de Sippewissett campground. Onderweg regende het behoorlijk. De brug naar Cape Cod was een uitdaging, erg smalle rijbanen. De kleine wegen hier ook. De camping was even wennen maar nadat de zon weer doorbrak leek het beter. En we waren even langs de Starbucks gegaan. Om zes  uur lekker aardappels met een rauwkost salade en hamburger. Voor de rest niet veel gedaan. Nog wel de tanks geleegd op het dumpstation op de camping. Verder een beetje naar de campstore met Noa, tickets geregeld voor de boot naar Martha's Vineyard en met Noa tafeltennissen en voetballen. Na het eten een campvuur.  We sliepen eigenlijk te laat omdat we al om 08:20 naar de boot werden gebracht die om 09:00 uur vertrok.

Camping twee nachten voor USD 114
Tickets boot USD 60
Diversen USD 15
Boodschappen USD 60
Starbucks USD 14

Maandag 10 augustus
Ontbijten met een yoggertje en naar de receptie. We werden netjes weggebracht en dat scheelde een hoop gedoe met de camper. Een auto kwijt was al lastig en kostte USD 15. Het was een heerlijk weertje met zon en weinig wind. We gingen met de Island Queen in een half uur naar Oak Bluffs. Ook Obama is er deze week op vakantie. We liepen eerst door Oak Bluffs. Leuke sfeer hier. Nog wel even weer USD 200 gepind. Wel handig voor de kleine dingen. Bij de Tabernacle geweest en de oudste carrousel. Ook nog een souvenir voor Jesse gekocht. Vervolgens de bus naar Edgartown. Dat was ook een hele leuke plaats. Het is overigens allemaal goed te lopen in de plaatsjes zelf. Bij een uitzichtpunt hadden we goed zicht. Ook op de pond die met max drie auto's je een baai over voer. Voor Noa een lollie en voor ons een ijsje. Met een scoop wat er bij de zoete inval wel vier zijn. Maar je betaald wel USD 4,75 per stuk. Voor de rest een beetje rondgekeken. De bus terug langs het strand waar de films van Jaws zijn opgenomen in de jaren '70. Met twintig minuten weer in Oak Bluffs. Daar een heerlijke burger wrap gegeten en Jolanda een chickenwrap. De kids friet met Chicken tenders. Veel te veel. De friet was overigens erg lekker. Beetje knapperig. Het was 2 uur en we besloten toch maar de boot van 2:15 terug te nemen ipv 03:45. We konden dan wel even n Falmouth kijken. Het waaide inmiddels iets harder maar het was heerlijk. Deze afvaart was ook niet zo druk. Nog met wat dames uit Californië gepraat. Na even door Falmouth lopen waren we om 04:30 weer bij de haven en kwam de boot net aan en konden we weer naar onze camper. Worden gebracht. Om zes uur brood eten en nog even met Noa gespeeld en naar de campstore geweest. Noa heeft zelf nog twee dingetjes voor het kampvuur gehaald. Het vuurtje brandde door kleine houtjes en een krant beter dan gisteren. Om 21:30 de kids naar bed die rond 22:00 uur sliepen. Morgen weer verder en nu naar het noorden van Cape Cod. North Truro is de bestemming. De weersvoorspelling is echter niet zo goed, woensdag klaart her weer op en willen. We de walvis toer gaan doen. Donderdag het strand en vrijdag naar onze laatste camping.

Bus USD 24 (3 dagkaarten)
IJsjes USD 11,25
Eten USD 47