Thuisreis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Thuisreis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Thuisreis

Door: Ruud

18 Augustus 2015 | Verenigde Staten, New York

Maandag 17 augustus
Helaas vliegen we vandaag weer naar huis. We hebben vlucht AA100 van 6pm vanaf JFK naar LHR. We ruimen de laatste zaken op uit de camper. Je houdt toch nog veel over, ijsjes, boter, macaroni, soep, water, brood. Een deel wat nog dicht is gaat naar de buren. De rest weg. Ook de kussens en een laken en nog wat speelgoed zoals de vlieger, bal en strandscheppen. Het is wel superhandig dat we nu de huurauto al hebben. Alles past mooi achterin. Mag ook wel in de full size SUV. Twee koffers, grote tas, weekendtas en vier trolleys. Om 10.00 uur vertrekken we en tanken nog eerst 3 gallon propaangas op de camping. De watertanks voor black en grey water zijn al geleegd op de campingplaats (full huckup). Inmiddels is er ook een wisselkies van Tim losgegaan. Voor het inleveren nog even de camper weer voltanken. Ik check de stand tijdens het tanken, maar die zit nog voor de F. Dat blijft ook zo en dus tank ik te veel. De camper inleveren gaat snel. Op mijn melding dat de camper niet schoon was werd laconiek gereageerd. Ze kwamen nog viezer binnen en het was ook hoogseizoen en waren ze dus te druk voor een goede schoonmaak. Daar betaal ik natuurlijk niet voor. Om 11.00 rijden we weg. Verwachte aankomst is 15.00 uur. We hebben gelukkig weinig oponthoud, alleen twee keer bij wegwerkzaamheden of een versmalling. Bij New York is het wel erg druk door een pechgeval. Ook weer even tanken en dan de auto inleveren. We zijn om 15:30 uur bij Budget JFK en laden de koffers op een karretje die ik van iemand de weggaat inpik. Anders weer USD 6! Het inchecken gaat in de hoek van de terminal (T8) en verloopt soepel. Paspoorten scannen, opties voor upgrade of extra koffers afwijzen en de bagagelabels en boardingpassen worden geprint. Daarna omkleden en dan de koffers afgegeven. De grootste koffer en de Cat-tas wegen zo'n 47,50 pond. Mooi onder de 50/23 kg dus. Voor de security staat een lange rij, maar het loopt aardig door. Hier hoef je gaan laptops, ipads of liquids uit te pakken. Ook schoenen en een licht jasje en riem kun je gewoon aanlaten. Dus al je je horloge, portomonee en telefoon in je tas doet kun je hier supersnel doorlopen. We kopen nog even wat van de laatste dollars om te knabbelen. We lopen naar de gate en hoeven niet lang te wachten en gaan aan boord. De kids moeten door het eerste gangpad naar rij 26 en wij door het tweede gangpad. Dat gaat ze goed af, maar handig is het niet want zelf kunnen ze geen trolley in de bagagebak stoppen. Alle dingen voor onderweg zitten in een rugtas. Wel handig. We vetrekken om 6pm van de gate maar er is iets met een valve (ventiel) in de motor. Dat gaat een uur duren, maar na een uur moeten we het vliegtuig uit. We krijgen ieder een voucher voor drink/snack van USD 12 en kopen daar pizza, pasta en koffie met nog wat dingen voor. We mogen toch al redelijk snel weer boarden en om 10:14 pm vertrekken we met iets meer dan 6 uur voor de boeg. Een vertraging van 4 uur. Ik heb inmiddels een gemistte oproep en een voicemail. Deze blijkt later van American Airlines te zijn dat onze vlucht naar Brussel is omgeboekt van 08.55 uur naar de van 12.35 uur. Noa slaapt bijna de gehele vlucht. Ik kijk nog drie films, lone surviver met Mark Wahlberg, Kingsman met Samuel L Jackson en 5 flights up met Morgan Freeman en Diane Keaton. Na het uitstappen staan er medewerkers klaar voor alle overstappers. We krijgen een nieuw ticket voor de vlucht van 12.35 ipv 08.55. Op T5 (BA-terminal) krijgen we de boardingpassen. Verder verloopt alles soepel. Nog even rondkijken en koffie van de Starbucks. We zijn om 12.10 bij de gate. Moe als we zijn dachten we dat om 12.15 het boarden zou starten, maar we dat was de uiterste tijd en zo zijn we bijna als laatste aan boord. De vlucht zit niet vol en alles past nog prima in de bagagebakken. We landden mooi op tijd en hebben snel onze koffers. Die allemaal in de Touran, maar goed dat ik een foto had gemaakt van welke parkeerplek we stonden, en na bijna twee uur rijden waren we om 17.25 uur thuis.

Propane gas USD 12,75
Tanken camper USD 30
Tanken huurauto USD 20 en USD 22
Tol USD 8
Koffie met chocola GBP 6,50

• 21 Augustus 2015 - 12:09

G. Beverdam-Pas :

Ik heb alles doorgelezen, jullie hebben je prima vermaakt gelukkig maar
    alleen de terugvlucht was balen maar gezond weer thuis,
    daar zijn we blij en dankbaar voor.

Actief sinds 13 Feb. 2008