Everland - Reisverslag uit Yongin, Zuid-Korea van beverdam - WaarBenJij.nu Everland - Reisverslag uit Yongin, Zuid-Korea van beverdam - WaarBenJij.nu

Everland

Door: Ruud

21 Oktober 2015 | Zuid-Korea, Yongin

Vanmorgen 09:30 uur wakker geworden en uit bed. Eerst douchen en toen klein stukje lopen naar bus 5002 die ons in een uurtje voor EUR 2 pp naar Everland brengt. Een soort Disneyland. We zijn er om 12:00 uur. We hebben een ticket voor buitenlanders. Die zijn hier niet veel en als ze er al zijn dan uit omliggende landen zoals Japan, Maleisië of Taiwan. Westerlingen zie je hier nauwelijks. Door de vele kleine kinderen hier in het park werden we dan ook vaak bekeken.

We zijn naar een musical van Madagaskar geweest, met een safaribus door een bos met beren en een deel met leeuwen. Erg leuk, ookal is het wel erg nep. Met een amfibie bus gingen we ook nog de Lost Valley tour doen. Ook erg leuk. De wachttijden vielen erg mee. Nog een zeeleeuwenshow, een erg leuke show met dieren en de film Rio in 4D. Nog een tocht over de Amazone waar we lekker nat werden. Verder hebben ze hier een Europees gebied en dan met name Holland. Erg leuk gedaan. Maar het betreft vooral eten en ik heb er weinig Nederlands aan ontdekt. Ja, Heineken bier! Wij hebben om 14:00 uur ontbeten en geluncht met een hamburger menu. 's Avond bij de KFC twee kippetjes naar binnen gewerkt. Als je zo om je heen kijkt lijkt het alleen maar om eten te gaan. En allerlei andere dingen zoals souvenirs. Na elke attractie, zijn er veel, verplicht door een shop. De prijzen zijn er echter niet schrikbarend, dus nog wel wat gekocht voor Tim en voor Noa.

In de avond veranderd de sfeer in een gezellig geheel met bijbehorende muziek. We zijn nog naar drie shows geweest, allen buiten. De moonlight parade, nog een met laser en licht en nog zoiets als afsluiting, maar dan ook met vuurwerk. Die laatste was om 21:45 zo ongeveer klaar. Wij naar de shuttlebus en op perron 5 wachten op bus 5002. Dat duurde even. De bus arriveerde en iedereen staat netjes in de rij. Een teller op de voorkant geeft aan hoeveel vrije zitplaatsen er nog zijn. Wij kunnen prima zitten. We stappen alleen te laat uit en moeten, na een ijsje bij de Mac, toch nog een stationnetje nemen van de metro. Al met al een erg leuke dag en weer met lekker weer. Helaas nog geen blauwe dagen gehad, maar altijd beetje een flauw zonnetje. Nog even bellen met de thusfrontcommissie die ook op stap gaat. Morgen uitslapen en naar een traditionele Hanok om te overnachten. We eten daar ook en moeten geloof ik op de grond slapen. De vloer wordt echter verwarmd doordat ze er een vuurtje onder stoken aan de ene kant en de rookafvoer aan de andere kant.

Bus EUR 2 pp
Toegang Everland met 50% coupon EUR 34 (cc)
Lunch EUR 12

(Souvenirs EUR 22 (cc))

• 22 Oktober 2015 - 11:36

Fam Beverdam:

Hallo Ruud en Tim,

Wat een leuke dag gisteren voor jullie, prachtig gewoon.
    Zo zoetjes aan komt het einde in zicht.
    Nog maar even veel genieten van de laatste dagen.

Groeten van papa en mama.

Actief sinds 13 Feb. 2008