De heenreis - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Ruud

28 April 2016 | Japan, Tokio

Oo Koningsdag werden we rond 07:30 wakker en ipv regen scheen de zon. Dus snel aankleden, de te verkopen spullen in de auto en Jolanda met de kids weg. Nog een prima plek te vinden. Tot tegen 11 uur en toen weer opruimen. Koffie drinken met een tompouce van de HEMA. Ook ter gelegenheid van het feit dat Jolanda en ik 25 jaar geleden een relatie (verkering noemden ze dat toen) kregen. Douchen, de laatste spullen inpakken, weer inloggen op het werk en om 13:00 uur op weg naar Brussel airport. We parkeren op langparkeren ivm de extra controle van auto's op de luchthaven. Na wat file bij Antwerpen parkeerden we net voor 15:00 uur. Met 20 minuten waren we met de bus op de luchthaven. Wel omslachtig met een overstap. We werden in een soort parkeergarage afgezet en daar stonden echt veel mensen in een rij. Wij netjes wat naar achteren om aan te sluiten, maar daar kwam geen einde aan. Dus maar aangesloten. We mochten ook niet verder terug. Veel politie en militairen. Na een uur door de precheck. De rest ging supersnel. Koffer afgeven, security en douane. Rond 16:30 waren we gereed. Nog een uur wachten voor boarden. De vlucht met Turkishairlines naar Istanbul met een A321 ging prima. Eten aan boord en een zee van ruimte.

De overstap in Istanbul stelde niets voor. Zelfde terminal, T1. We hebben even ergens wat gekocht en gezeten. Jolanda ging even naar de Skyteam Lounge om te vragen hoe dat werkte en keek en passant even naar de Wifi code van de lounge. Na twee uur naar de gate en daar konden we direct aan boord van de A330-300 naar Narita/Tokyo in Japan. Met iets vertraging vertrokken we weer. We hadden een goede vlucht. Af en toe wat turbulentie. Een keer best heftig. Twee warme maaltijden en drie films (Pointbreak, Spectre en Joy) later kwamen we aan in Japan. Ook nog wel geslapen. Noa en Tim deden het fantatisch. Door de immigratie verliep vlot. Moest nog wel voor mij een formulier invullen omdat ze in het vliegtuig op waren en we waren de achterkant vergeten. Vingerafdrukken en foto vd volwassenen. Koffer ophalen, door customs en naar de aankomsthal. Een uur na landden waren we daar. jPY 50.000 pinnen, treinkaartjes en metropassen voor 72 uur gekocht voor de Toei en Tokyo metro lijnen. De trein ging om 20:32 uur. We kwamen er nog op tijd achter dat de trolley van Noa nog op het perron stond. In Aoto overstappen en naar Asakusa. Daar konden we uitgang 6 niet vinden maar uitgang 5 ging ook goed. Dank zij Google streetview had ik thuis al de omgeving verkend en het hotel was snel gevonden. Om 22:00 uur waren we er. Het Richmond Premier International Hotel Asakusa die net een half jaar open is. Leuke buurt. Het oude Tokyo. Zwervers plakten hun dozen netjes aan elkaar voor de nacht. Het is stil op straat. Net of we in Bodegraven staan ipv in 1 van de de grootste metropolen ter wereld. Geen Noisy New York taferelen hier.

De kamer in het hotel is mooi, maar niet groot met drie bedden. Jolanda en ik gingen nog even boodschappen doen. Yakult, yoggert, bananen en drinken. Om 0:00 uur naar bed en nog het verslag van vandaag schrijven. De bewolking is inmiddels weg en we zien uit het raam de prachtig verlichte Tokyo Skytree. Een van de hoogste bouwwerken ter wereld.

Parkeren eur 69
Vliegtickets EUR goedkoop