Tweede dag, Ueno, uitzicht en Akihabara - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu Tweede dag, Ueno, uitzicht en Akihabara - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu

Tweede dag, Ueno, uitzicht en Akihabara

Door: Ruud

30 April 2016 | Japan, Tokio

We zitten in het Richmond Premier International Asakusa. Een nieuw hotel. We hebben een drie persoons kamer. Het is eigenlijk een twee persoons met een extra bed. Daardoor is er weinig ruimte meer over. De twee een persoons bedden staan tegen elkaar en daar passen we ruim in met zijn drieën. De matrassen zijn redelijk hard maar wel comfortabel. Verder een bureau, koelkastje. Een wastafel in de kamer, een aparte douche met bad en een aparte wc. Dat laatste is erg leuk hier. Verwarmde bril, automatisch doorspoelen en je billen kun je laten afspoelen. Alleen de optie om ze weer droog te blazen ontbreekt helaas.

Vandaag naar Ueno park en de Ueno dierentuin. Naar Ueno is maar 5 minuten met de metro. We waren er mooi op tijd. Even door het park en naar de Ueno Zoo. Kinderen t/m 12 gratis, volwassenen JPY 600 / EUR 5. Direct naar de pandaberen, maar die lagen of te slapen of keken de andere kant op. Later wel goed kunnen zien. Erg leuk. Verder apen, vogels, tijger en leeuw, ijsberen en ander vermaak. We hebben een deel bekeken. Even een ijsje gekocht en weer in de metro naar de North tower van het Tokyo Metropolitan Building. Vanaf de 45e verdieping heb je een mooi uitzicht. En maar 5 minuten wachten op de lift. En nog gratis ook.  Daarna weer naar Asakusa. Even langs de McDonalds voor twee happy meals. Jolanda en ik kochten iets uit de frituur bij een stalletje. Erg lekker. Onder het hotel is er een soort Markthal met allerlei kraampjes om te eten. Wel erg luxe. Nog wel even iets gekocht. Tevens bij een supermarkt Japanse mix.

Omdat Noa onderweg een hevige bloedneus had en ook haar kleren onder zaten dit maar direct in het hotel in de wasmachine gedaan. Erg handig. Ondertussen zijn Jolanda en ik samen uit eten geweest. Erg gezellig en ook lekker.

Daarna de metro gepakt naar Akihabara. Tenminste een station vlakbij. Leuk om te zien. Na een bezoek aan de Starbucks weer naar ons hotel in Asakusa. Nog even foto's gemaakt bij de tempel. De kids gaan alvast naar het hotel. Jolanda en ik doen nog even wat boodschappen. Water, yoggert, cola, chips en Japanse snoep. Kunnen de kids zich mee vermaken, helemaal hip tegenwoordig. En kost hier EUR 2,30 ongeveer.

Vandaag zo'n 12.000 yen uitgegeven. Ongeveer EUR 100, al is de koers een stuk minder gunstig. Dat ze hier al jaren van deflatie hebben. Hoe duur was het vroeger dan wel niet?
Ueno Zoo JPY 1200
Ijsjes JPY 1200