Vierde dag, Disneyland Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu Vierde dag, Disneyland Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu

Vierde dag, Disneyland Tokyo

Door: Ruud

02 Mei 2016 | Japan, Tokio

Vandaag stond Tokyo op het programma. Ik was vooraf van plan om bij opening om 09:00 uur aanwezig te zijn, maar dat was te hoog gegrepen. Vroeg eruit en een hele lange dag gaan niet samen. Dus uiteindelijk 10:00 uur uit bed, 11:00 uur de metro en we waren 12:00 uur in het park. Noa mocht eigenlijk niet haar Healy's aan kregen we te horen. Nou, daar houden we rekening mee. Dus bij parkofficials wordt er niet gehealyd.

We hadden van te voren nog even lekkere broodjes en cake gekocht. Gisteren al drinken, snoep en chips gekocht. In het park schijnt het nogal prijzig te zijn. Het was een hele leuke dag en we hebben ons erg goed vermaakt. 3D show, optochten overdag en 's avonds. Diverse attracties gedaan, maar niet de hele bekende. Na het vuurwerk, stelde niet veel voor, bleven we nog even voor de show op het Cinderella Castle. Dat was wel erg leuk. Nog even een souvenir voor de kids en weer terug naar Maihama station. Treinkaartjes gekocht voor de JR line en weer met de metropassen verder naar het hotel. Nog even naar de McDonald voor drie happy meals. Iets na 23:00 uur waren we in het hotel. Wederom een geslaagde dag.

Bij de optocht Easter Egg nam iedereen plaats op de grond. Wij hadden onze deken nu niet mee maar andere mensen hadden nog plek over voor de kids en een kleiner kleedje voor ons. Echt leuk. Gelukkig hebben we nog een sleutelhanger met klompjes over die we mee hadden genomen, dus we konden iets terug doen. We zijn er al een paar kwijt nu. Verder kwamen we uit de rit met sneeuwwitje en de zeven dwergen. Wij af en toe gillen als er iets onverwachts gebeurde, meer voor de lol. De laatste deur was het start en eindpunt. Jolanda en ik gillen! Iedereen, allemaal Japanners of in ieder geval Aziaten keken verbaasd naar ons, vervolgens naar elkaar en toen hadden enkelen hem door en moesten ook wel lachen. Erg uitbundig zijn ze niet. Overal is het rustig en relaxed. Op straat, in de metro en trein en in Tokyo Disneyland.

Het OV. Is hier ook apart. Men zegt dat je het na een paar dagen wel snapt, maar het ging ons direct goed af. Het metro netwerk bestaat uit een hele reeks lijnen, stuk of 12. Die worden gerund door twee grote bedrijven, Toei metro en Tokyo Metro. Daarnaast zijn er nog twee grote maatschappijen JR, Japan Rail, en Keisei. Die laatste maakt echter ook weer gebruik van het spoor en stations van de andere maatschappijen. Verder zijn er ook nog diverse privatlines. Wij hadden een pas voor Toei en Tokyo metro en dat dekt behoorlijk de lading. Ik maakte gebruik van een app om de route te bepalen en maakte daareven screenprint van op mijn mobiel. De app heet Hyperdia.
Vandaag moesten we ook met de JR trein. Dus op het station, nadat we de metro hadden gehad, kaartjes gekocht. Je koopt hier geen kaartje ergens naar toe maar je betaald een tarief. Dus van À naar B kost 220 en dan koop je een kaartje ter waarde van 220. Inchecken en bij uitchecken wordt het gecontroleerd. Heb je voldaan, dan opent het poortje en kun je eruit. Heb je te weinig dan moet je bijbetalen. Hoe weet ik niet. Bij ons is het prima verlopen. Een metropas of een prepaidkaart als Pasmo of Suica is wel een vereiste om makkelijk te reizen in Tokyo.

Morgen de auto ophalen en naar onze Airbnb in Torami, Chiba.

Uitgaven:
Trein EUR 10