Vijfde dag, met de auto naar de kust - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu Vijfde dag, met de auto naar de kust - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu

Vijfde dag, met de auto naar de kust

Door: Ruud

03 Mei 2016 | Japan, Tokio

De wekker gezet om 08:00 uur. We willen de Skyaccess trein hebben die rechtstreeks van Asakusa naar Narita Airport gaat. Scheelt weer een gesleep met koffers. Uit bed, ontbijten, aankleden, laatste dingen inpakken en om 08:45 waren we uitgecheckd bij het hotel. In 20 minuten lopen we naar het station en kopen we vier losse kaartjes. Twee volwassenen en twee kinderen. Tim mag nog net want ondanks dat hij wel 12 is zit hij nog wel op de basisschool. Na een minuut of 15, om 09:30 uur, arriveerde onze trein op perron 2. Na 53 minuten stappen we uit bij T2 en moeten we nog even wachten omdat er niemand bij Nissan car rental zit. Na een minuut of 10 is er een man die ons helpt. Gaat goed. Uitleg over de regels van parkeren, snelheid, tol, tanken en terugbrengen. Ik meld dat mijn eigen risico is afgedekt door de tussenpersoon. Geen probleem. Hij loopt met ons mee naar een felblauwe Nissan Note met 26727 km op de teller. Even uitleg en de schade controleren. Hij vind nog twee beschadigingen. Ik dacht dat er een kolibrie op had gescheten, zo klein. Maar volgens de man was het echt schade. Ik meld maar even dat we normaal in de USA of Italië huren en dat dit daar echt geen schade is. 'We zijn hier heel precies' meld de man. Nou, dat geeft een goed gevoel. Maar niet heus. Hij stelt de navigatie in op ons eerste adres. Dat gaat het makkelijkst met een vast telefoonnummer. Grappig. Wij hebben alleen een adres en dat voert hij in het Japans in. De rest is wel in het Engels, maar adressen invoeren dus niet. Vandaar het telefoonnummer. De home lokatie wordt ingesteld op het inleverpunt. De man wenst ons een goede reis. Wij pakken de bagage in de auto en lopen nog even terug voor koffie en een ijsje.

Ik stel op de Wifi van de airport nog even het adres in met Google maps. Dat gaat goed en de telefoon onthoud dit en navigeert ons ook samen met de autonavigatie naar Torami. We zijn er met anderhalf uur en parkeren om 13:00 uur de auto. Met de pincode openen we de keybox en kunnen we met de sleutel die erin zit naar binnen. Echt een prachtig huisje. Als nieuw en modern ingericht. Beneden woonkamer, keuken, wc, douche en bad. Boven een overloop met vide en aparte slaapkamer. Wij daar in een bed en de kids beneden op de grond op een Japanse futon. Een dunne matras op de grond. We pakken uit en rusten uit. Later lopen we in vijf minuten naar het strand met Noa. Tim heeft even tijd voor zichzelf nodig. Het strand is zwart, echt apart. Het waait en er zijn behoorlijk wat surfers. We honkballen even met Noa. Echt leuk zo met ons drieën. Daarna doen Jolanda en ik boodschappen bij de Family Mart. Niet echt goedkoop, vooral de frisdrank niet. Onderweg stoppen we bij een Italiaans restaurant. Ziet er goed uit en we besluiten daar wat te eten. Lust iedereen. We rusten nog even uit. Ook vandaag ging het weer heel erg goed. Liep soepel, kids zeurden niet. Goed plannen van te voren en je er ook aan houden werpt dus wel zijn vruchten af.

Om 19:00 uur eten we pizza en drie pasta's. Echt lekker. Water erbij (we hebben Carval Sevitam meegenomen en lengen het water gewoon aan) ,Tim nog een cola en Jolanda wijn. Een uur later rekenen we af (we geven de serveerster nog weer klompjes als sleutelhanger) en halen bij de Family Mart vier Haagen Daz ijsjes en een halfje wit voor morgen. In de eerder gekochte broodjes zit namelijk een vulling. Dat combineerde slecht met Calve pindakaas.

Thuis nog even op de iPad en op tijd naar bed.

Trein JPY 3.870 / EUR 32
Autohuur EUR 195 via Autoeurope bij Nissan Car Rental (prepaid)
Navigatie JPY 1.070 / EUR 9
Ijsjes en koffie JPY 1.400 / EUR 12