Dag 7 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: webmaster

01 Mei 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag koninginnedag, maar daar merken we hier niets van. We hebben even snel wat ontbeten en aangezien onze afvaltank van handenwassen, afwassen vol was moesten we gaan 'dumpen'. Dat heben we om de camping gedaan waar we afgelopen nacht stonden in Prescott. Dus slang aangesloten en eerst de grote handel voor het zwarte water (lees: WC). Jolanda stond op veilige afstand en dat was maar goed ook. De slang die Ruud in de septictank had gestoken kwam er bijna uit en dan wil je niet weten wat er gebeurd. Gelukkig snel met de voet vastgehouden. Dan tank 2, de grijswatertank legen en vervolgens alles doorspoelen. Het ging eigenlijk best goed en hoort er nu eenmaal bij.

Vervolgens op pad naar Jerome. Een oud plaatsje waar ooit 20.000 mensen woonden ten tijde van de koperwinning in dit gebied. De rotsen zijn ook erg rood. Tim een ijsje gekocht en Ruud en Jolanda koffie. Vervolgens verder naar Sedona. Voor Sedona zijn we afgeslagen naar Red Rock Canyon. Echt een prachtige omgeving. We zijn blij dat we deze route hebben genomen en niet rechtstreeks van Joshua Tree naar de Grand Canyon zijn gereden. De man aan de gate gaf ons informatie en na het betalen van USD 6 mochten we verder. We hebben eerst in het informatiecentrum rondgekeken en toen een wandeling gemaakt. Tim had eerst geen zin om te lopen, maar toen hij de bergen zag i.c.m. het beekje of rivier, liep hij inmiddels voorop. ij was nu Diego (neefje van Dora) en ging op zoek naar een brug over de rivier en wilde dan over de berg. Het was echt prachtig. Een hele route hebben we niet gelopen want we hadden geen zin om halverwege Tim te gaan dragen mocht hij het toch zat worden. De wind is behoorlijk. Na de wandeling lekker een boterhammetje gemaakt en toen weer verder gereden naar Sedona. Sedona is echt een prachtige plaats in een prachtige omgeving. Gestopt zijn we hier niet en we zijn doorgereden naar Flagstaff. Daar een KOA-camping opgezocht en weer een mooi plekje gevonden. Wel wat lawaai van de snelweg, maar gelukkig niet dicht bij het spoor. In de verte horen we wel om de 10 minuten een trein. Direct even water bijgevuld als voorraad. Toen Ruud echter de slag eraf haalde kwam er meteen een krachtige straal weer naar buiten en moest hij droge kleren aantrekken. Tevens even boodschappen gedaan bij de Freeway. Een goede supermarkt met veel keuze. Ook maar even hout gehaald en natuurlijk nog even weer getankt. Deze dag maar 108 mij gereden. Jolanda heeft heerlijk gekookt, aardappels (die smaakten naar aarde en niet zo lekker zoet als thuis), kipcordonbleu en worteltjes. Heerlijk.

De wind was wel lastig, ook met rijden. Nu even wat over de camper. Het ding is 4 meter hoog, 2.5 meter breed en 9 meter lang. Je moet echt continue sturen om een goede lijn te volgen en in deze omgeving zijn in de berging de wegen soms erg smal. Je moet dus goed in de spiegels kijken of je niet te ver naar rechts zit ivm de vangrail of naar links ivm tegemoetkomend verkeer. Ander punt is het nemen van bochten. De auto loopt toch door de lengte iets naar binnen en waar je erg op moet letten is de achterkant. Na de achterwielen is er namelijk nog ruim drie meter camper en dat zwenkt toch redelijk uit als je een krappe bocht maakt. We zijn echt superblij dat we de TomTom hebben meegenomen. Dat scheelt ons veel gezoek en zo kun je alle aandacht bij de weg houden. Voordeel is ook dat TomTom oed inschat hoe lang je er gemiddeld over doet zodat je weet waar je die dag nog naar toe kunt rijden. En dan hebben je nog de Points of Interest waar je naar toe kunt navigeren zoals campings, winkels, benzinestations, Tourist Information, parkeerplaatsen en mocht het nodig zijn een ziekenhuis of dokter. En we hebben altijd alles bij de hand. De koelkast en vriezer werken continue. Op gas of als we op de camping staan met electriciteit, dan op stroom. Of als je onderweg even naar het toilet moet, dat kan dan ook. En je bent 's morgens snel op weg. Alleen het bed voor boven de kabine moet even opgeschoven worden, maar dat is maar 10 seconden werk. In NL zouden we best zo'n camper willen hebben. Het enige nadeel is het verbruik van gemiddeld zo'n 1 liter op 3,5 km. In NL betaal je dus zo'n 50 eurocent de KM. Tevens moet iedere 3000 mijl de olie worden vervangen. En mogen we in NL wel met zo'n ding rijden ivm lengte en gewicht?

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

USA voorjaar 2008

Onze eerste verre reis met kind.