Hotel, cultuur, N Tower, eten - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van beverdam - WaarBenJij.nu Hotel, cultuur, N Tower, eten - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van beverdam - WaarBenJij.nu

Hotel, cultuur, N Tower, eten

Door: Ruud

20 Oktober 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Vandaag al weer dinsdag. We werden om 09:30 wakker. Even douchen, ontbijten en net na 11:00 uur uitchecken. We kregen nog een doos koekjes mee maar die konden we helaas niet meer kwijt. Afgelopen nacht wel redelijk geslapen. Voor mij zijn de bedden te hard en dus af en te wakker. Tim sliep wel goed.

Eerst met de metro naar het Ocloud hotel in Gangnam, Seoul. Ongeveer een uur onderweg. Mooi nieuw hotel met een beetje rare entree en kleine lobby. Kamer is echter luxe en badkamer ook. Tim vind de wc het einde want deze spoelt je billen af met verschillende standen die je kunt kiezen. Echt lachen. Even uitrusten en dan naar Changgeokdung Palace. Erg mooi. Helaas zijn er geen tickets meer voor de Secret Garden.

Dan naar de N Tower. Stuk met de metro, maar bij het station niets te zien en geen verdere info in de app met bezienswaardigheden. Even weer Wifi opgezocht en we moeten nog met de bus. Het is half zes als we aankomen. Mooi uitzicht. We gaan ook de toren op. Nog mooier uitzicht. Wel jammer van het glas en de lichten in de observatory die het zicht belemmeren. Weer naar beneden en dan ontdekt Tim ook het stukje met de sloten. Je kunt dan iets op een slot zetten of graveren en na het bevestigen aan het hek of ander slot de sleutel weggooien. We gaan weer met de bus en het vinden van de juiste halte is een uitdaging. We doen het redelijk en gaan naar Dongdeamun Fashion Town. Erg leuk om te zien.

Inmiddels willen we eten en gaan naar een Chicken and beer restaurant. We kunnen echter niet kiezen en gaan naar een ander restaurant. Daar bestellen we lekker vlees en lam. Die moet je zelf aan tafel BBQ'en. Daarna in de saus en op een slablad leggen. Rijst en kimchi erbij, dubbelvouwen en opeten. Tim eet alleen het vlees en rijst en vind het wel leuk. Na ruim een uur gaan we weer. Nog even de OV-chipkaart bijladen en dan naar het hotel. we zijn om 23:30 terug. Kleren klaar voor morgen, dan gaan we naar Everland. Dat is een uur met de bus die hier vlakbij het hotel vertrekt. Everland is een soort Disneyland, maar dan niet met Disneyfiguren maar andere. Ook diverse attracties, shows en een dierentuin. Van het hotel de route en een kortingsbon van 25% maar heb er zelf een met 50%!

Twee nachten hotel EUR 192 (cc)
Paar keer de metro en bus, EUR 5 pp
Drinken en Haagen Das ijsje, EUR 8
Toegang Palace, EUR 3,50
Toegang observatie N Tower Seoul, EUR 7 en 6
Foto op de toren EUR 8
Eten EUR 31

• 20 Oktober 2015 - 20:20

Inge Rozendom:

Nou jullie hebben wel een druk programma en zien zo van alles. Fijne dag morgen en welterusten.

• 20 Oktober 2015 - 21:35

Henk En Gerda Beverdam:

Hallo Ruud en Tim,

Wat hebben jullie al veel gezien zeg en
    morgen naar Disneyland, kan Tim het wel
    volhouden en de vader van Tim?
    Hier is alles goed, wij gaan morgen ook een dagje uit.Fijne dag morgen en groeten
    van je ouders en opa en oma

Actief sinds 13 Feb. 2008