Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Ruud

15 Augustus 2023 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag, zondag, eerst ontbijten en dan met de taxi naar de kerk. We gaan naar Fearless Church LA. Het is 30 minuten rijden. We worden hartelijk welkom geheten voor de 2e dienst van die dag. Om 11.00 uur. We komen op de foto en er wordt een real van ons gemaakt. Er is koffie, water, buiten een foodtruck en merchandise van deze kerk. Er zijn met name veel jongeren, maar ook ouderen en gezinnen. Netjes gekleed, of als een gang member. Tattoos, oorbellen en teksten zoals 'Smile, it's Sunday'. De kinderen hadden iets anders verwacht. Noa wordt direct uitgenodigd voor een jeugd sessie. We nemen plaats, het is in een soort fabriekshal of garage. Achter ons zit een oudere dame met twee hondjes, lekker voor Tim;-). De countdown klok loopt en precies om 11.00 uur starten we met muziek, zingen. De tussentijdse aankondigingen hebben ze deels opgenomen en wordt op het hoofdscherm.en meerdere tv's afgespeeld. Na gebed (door de vrouw van de dominee, pastor) en collecte komt de pastor die we al gesproken hadden. Die was binnen 10 minuten klaar. Maar toen kwam de pastor van deze kerk, Jeremy Johnson, en die was gewoon 50 minuten onafgebroken aan het preken. Het ging over de storm waarbij Jezus sliep en de discipelen vreesden voor hun leven. Wij kunnen ook in zo'n storm komen. Die kans ons corrigeren, perfectioneren of ons geloof een nieuw perspectief geven. Het was erg boeiend en ook goed om te ervaren dat het niet alleen veel zingen en show is maar ook veel inhoud.

Het was inmiddels 13.30 uur en de taxi genomen naar het kantoor van CBRE IM downtown LA. Daar wat gegeten bij de mall met foodplaza. Daarna naar Farmers Market, walk of fame (viel tegen) het Griffith Observatory en toen het donker was naar de Santa Monica Pier. Bij de Cheese cake factory wat gegeten.

Volgende dag naar Venice Beach voor de surfles van Noa. Jolanda en ik hebben bij een hele hippe en goede koffie zaak wat gedronken en via de canals van Venice teruggelopen. Daar lag Noa in het water en was aan het oefenen. Drie keer lukte het haar om te gaan staan. Ze had samen met een jonge dame les van Will. Via Airbnb geboekt.

Daarna weer naar de camping in te lunchen en camper afkoppelen en naar Palm Springs. Ongeveer 100 km file gehad. Verkeer is hier een ramp.

We blijven daar twee nachten in de Hampton inn Cathedral city. Joshua Tree slaan we over ivm de hitte. Het is hier 45 graden en er is een hitte waarschuwing. Laatste nacht in de camper in Salome, AZ en donderdag naar Phoenix voor de terugvlucht om 19.30 uur.

Actief sinds 13 Feb. 2008