Revelstoke, Banff, Jasper - Reisverslag uit Clearwater, Canada van beverdam - WaarBenJij.nu Revelstoke, Banff, Jasper - Reisverslag uit Clearwater, Canada van beverdam - WaarBenJij.nu

Revelstoke, Banff, Jasper

Door: Ruud

17 Juli 2010 | Canada, Clearwater

He he, eindelijk weer online. Een week geleden al weer.In de national parks heb je vaak nog niet eens gsm.

Vanuit Chilliwack naar Kelowna gegaan. Daar op een camping vlak bij een strandje wat Tim erg leuk vond. Bleek ook weer hoe anders Noa is.Die loopt gewoon via de glijbaan naar boven en gaat dan weer alleen naar beneden. Van Kelowna naar Revelstoke op een Koa camping. Leuke camping, maar het regende daar hard. Vervolgens naar Banff. Echt mooi. We hadden ook een leuke campsite voor twee nachten. Stonden naast NL'ers die we nog twee keer tegen kwamen. Bij Lake Louise kwamen we buren van Inge en Gerrit (zus/zwager) tegen en in Jasper al weer. Na lake louise naar Lake Maligne en toen naar Banff (60 km). Daar ni een hotspring geweest van 39 graden. Lekker warm.Tim zag helemaal rood. Noa vond het ook lekker. Toen naar Jasper via de Icefield Parkway. Naar de Athabasca Falls geweest en nog bijna op de gletsjer geweest. Wel lichte bewolking. We zitten in Jasper erg hoog dus 's nachts erg koud, overdag is het lekker. De slaapzakken bevallen prima, maar Jolanda heeft nog wel een dekentje nodig. We kunnen ze niet aan elkaar ritsen. Onderweg 3 keer een beer gezien. In Jasper een extra nacht van vrijdag op zaterdag geboekt en vrijdags nog naar een meer geweest. Onderweg weer 2 keer een black bear gezien en nu erg dicht bij. Ook nog een vos met een konijntje in z'n bek. Tim vond het erg zielig, maar had wel zin in een worstje 's avonds maar niet van een konijn. We stonden erg mooi maar wel zonder stroom. Ging ook prima.

Noa moest alleen erg huilen, waarschijnlijk haar oren en even later viel Tim voor de derde keer uit bed van zo'n 1.50 mtr hoog. Maar even zien hoe we het vannacht gaan doen.

We zijn nu in CLearwater op een camping van de Koa met zwembad. Voor twee nachten. Maandag willen we al weer naar Lynden, WA naar de Koa. We laten WHistler en Vancouver zitten. Het is toch iets te hoog gegrepen met twee kids. Tim mist best een beetje z'n vrienden en z'n vrije leventje thuis. Weg op de fiets naar Jesse, Alienke, Corne of David. Dat gaat hier niet. We passen ons tempo een beetje aan. Waarschijnlijk verschuiven we onze trip naar Nieuw-Zeeland van volgend jaar naar enkele jaren later.

De omgeving is hier erg mooi. Zwitserland, Oostenrijk in het kwadraat. We hebben net zo'n 300 km dalend afgelegd en het is hier dan ook veel warmer. Onderweg nog een river safari gedaan. Kost wat, maar was erg mooi. Noa riep hard 'aap' toen we een beer zagen. Gelukkig schrok de beer er niet van en later zagen we er twee.

Ik hoop nog wat foto's te uploaden, ik werk nu niet vanaf m'n eigen pc.

Groeten vanuit Clearwater,Canada.

PS. We hebben onze koffer terug laten sturen. Onze camping in Banff had geen adres en het was ook onduidelijk wanneer de koffer, eigenlijk tas, zou komen. En als je rondreist is het niet handig dat deze komt als je daar al weg bent. Dan zie je je spullen nooit weer. En het bleek dat diezelfde avond onze tas al was gekomen toen we nog dicht bij het vliegveld zaten ipv de volgende dag zoals ze eerst zeiden. De procedures kunnen daar veel beter, bijvoorbeeld een SMS notificatie. We hebben nog wel wat spullen gekocht en krijgen daar nog EUR 100 van terug en misschien nog van de reisverzekering. Ook is het slot van Jolanda's koffer stuk gegaan onderweg. Niet opengebroken anders zat er wel een stikker op.

• 18 Juli 2010 - 01:48

Luc En Margreet:

Klinkt allemaal erg leuk! Als je toch nog naar Nieuw-Zeeland wil laat je toch Tim en Noa bij ons achter en ga je lekker met z'n tweeen in een camper rondreizen:)
    Veel plezier nog.
    Luc en Margreet

• 18 Juli 2010 - 19:34

Mama/oma B.:

Fijn dat we weer wat over jullie kunnen lezen op internet. Groot gelijk dat je Vancouver laat vervallen. Hier is alles ok. Nog steeds mooi weer, we zijn van plan dinsdag te gaan fietsen omgeving Giethoorn. Groeten van papa en mij en knuffels voor Tim en Noa.

• 19 Juli 2010 - 07:45

Gerard:

mooie foto's!
    veel plezier nog deze week

Actief sinds 13 Feb. 2008