Van Clearwater naar Lynden, WA (VS) en naar huis - Reisverslag uit Lynden, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Van Clearwater naar Lynden, WA (VS) en naar huis - Reisverslag uit Lynden, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Van Clearwater naar Lynden, WA (VS) en naar huis

Door: Ruud

21 Juli 2010 | Verenigde Staten, Lynden

UPDATES onderaan dit verslag!

Gisteren, zondag, helemaal niets gedaan. Beetje zwemmen en lezen. Heerlijk. De kids vonden het ook prima zo. Overigens zaten de buren van Inge en Gerrit weer op dezelfde camping in Clearwater. Dus drie keer tegengekomen op plaatsen zo'n 250 km van elkaar.
Vandaag, maandag, rond 9.30 vertrokken vanuit Clearwater. Een leuke route. We moesten 425 afleggen naar Lynden in Washington state. Dit is vlak bij waar we woensdag onze camper moeten inleveren. We blijven hier twee nachten. De helft van de inwoners heeft een NL achtergrond en ook in het plaatsje staat een molen en een winkelcentrum met gracht en bijbehorende grachtenpanden. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet.
De US in komen was nog wel een probleem. We hadden nl nog 6 stukkies brandhout aan boord, de rest was op, en dat moest eerst gecontroleerd worden. Toen bleek dat het Canadees hardhout was en dat mocht niet mee. Maar we konden het ook niet achterlaten

Update dinsdagavond (NL woensdagochtend). Nog een nachtje in de camper/RV/Motorhome en dan inleveren. Vervolgens nog een nachtje in een lekker hotel in Bellevue vlakbij Seattle. We willen morgen naar de Seattle Premium outlet. Vandaag naar Lynden geweest, maar dat stelde niet veel (meer) voor. In de mall stonden van de 8 winkels er 6 leeg. Nederland was geprobeerd na te bouwen. Vervolgens naar Burlington geweest naar een outlet. Ruud heeft twee shirts gekocht en nieuwe slippers. Tim ook slippers en Jolanda twee linnen broeken a EUR 20 per stuk en nog een Hilfiger poloshirt. Toen weer terug. In de camper hebben we pizza gebakken. We wilden vandaag eerst een orca tour doen, maar de ene ging alleen op vrijdag t/m zondag en de andere was 9 uur varen in totaal en dat is echt te lang. Achteraf hadden we beter nog een nachtje bij Vancouver kunnen blijven. Maar we zijn wel goed uitgerust de laatste dagen.

Jolanda ziet wel op tegen de terugreis. Probleem is dat Noa eigenlijk alleen bij Jolanda wil zitten en dat valt wel tegen zo'n 10 uur lang. Tevens nog weer een korte overstap in Parijs. Lastig, maar de rechtstreekse tickets waren gewoon in totaal zo'n EUR 1200 duurder. En een stoel voor Noa was ook EUR 500 extra. We hopen wel weer op een goede plek. Ruud heeft stoelen gereserveerd, maar die we wilden lijken nog vrij maar bij bevestigen van die plaatsen blijken ze toch bezet. Op de heenreis hadden wij juist die plaatsen, dus daar hopen we weer op. Misschien dat we morgen nog online kunnen inchecken, maar ik weet niet of dat kan met vertrek vanuit de USA.

Misschien hieronder nog SMS updates van de reis.

:SMS update:: 22 juli 2010 :
We gaan zo aan boord. Wel als laatste. Noa wilde nog even lopen. Verder ging alles ok. We zitten helaas niet naast elkaar. Twee family row en een er echter. Row 32/33 in een A340.

:SMS update:: 23 juli 2010 :
We zijn weer thuis. Het ging erg voorspoedig. Noa had dit keer een eigen stoel en dat was wel lekker. Ze heeft ook nog een uur of 3 of 4 geslapen.

Einde vakantie:
We hebben het gevoel wel een maand te zijn weggeweest. Veel gezien en gedaan, ookal hebben we de laatste dagen niet veel gedaan. Dit was ook wel nodig om uit te rusten, ook voor de kinderen.
Met kinderen zou een rechtstreekse vlucht beter zijn, dat scheelt veel tijd. In ons geval scheelde het echter te veel geld. Een uur overstappen in Parijs was te doen, maar wel stressvol. Je moet je echt haasten. Terug hadden we maar 45 minuten. Op de terugweg had Noa een eigen stoel en dat is toch wel erg handig. De terugreis ging dan ook erg goed. Ruud heeft nog drie films gezien (Green zone, Inglorious bastards en Brothers). Voordeel was dat Noa nog een uur of 3 a 4 heeft geslapen. Helaas draagt dit niet bij aan het 'overwinnen' van de jetlag en was ze van vrijdag of zaterdag bijna de hele nacht wakker.

Een camper blijft toch erg leuk. Altijd alles bij de hand, iedere nacht zelfde bed en erg gezellig. Je trekt gewoon de hele tijd met elkaar op als gezin. We hadden onze eigen inventaris meegenomen incl kussens (Ikea). Dat was niet alleen voordeliger maar ook gewoon lekker je eigen spullen. Slaapzak is goed bevallen. Zeker als het koud is 's nachts.

De volgende keer moeten we de route nog beter afstemmen op de kinderen. Dus meer rustdagen er tussen. Wij hadden er voor gekozen om minder km's af te leggen dan we met z'n 2'en zouden doen, maar dat bleek niet voldoende. Volwassenen genieten van de omgeving, kinderen zien dat toch anders. Wel hebben we veel meer bezichtigd dan we normaal deden met z'n 2'en.

We willen dit nog wel een keer weer doen, maar wanneer en waar weten we nog niet.

• 21 Juli 2010 - 17:26

Mama/oma B.:

Dag allemaal,
    Alles over jullie reis gelezen. Veel gezien en toch wel ontspannen lijkt mij. We hebben niet gefietst bij Giethoorn omdat het hier snikheet is. Morgen wordt het wat aangenamer. We wensen jullie morgen nog een fijne dag en een goede terugreis vrijdag.
    Groeten voor jullie allemaal van ons.
    papa en mama

• 22 Juli 2010 - 06:47

Karlijn:

Wooooooooow amazing photo's!!!
    Het ziet er echt super mooi uit daar....

Wel zielig voor konijntje inderdaad. Ze hebben daar zeker geen vegetarische vossen die alleen tofu worstjes eten?

Die camper van jullie is ook echt een klapper hoor. Man, man, man... wat is dat ding groot.

Nou geniet er nog even van. Ik wens jullie een hele fijne terug reis. Jo sterkte met die kleine meid. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.

Take care!

Toedeloe,
    Karlijn

• 22 Juli 2010 - 16:15

Jacqueline:

PRACHTIGE FOTO"S LEUK REISVERSLAG! hele goede reis weer terug!!!
    groetjes jacqueline

• 23 Juli 2010 - 07:00

Liesbeth:

Wat een leuke foto's.Zou er zo zin in krijgen.
    Alvast...WELKOM THUIS!!!

Actief sinds 13 Feb. 2008