Van Clearwater naar Lynden, WA (VS) - Reisverslag uit Lynden, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Van Clearwater naar Lynden, WA (VS) - Reisverslag uit Lynden, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Van Clearwater naar Lynden, WA (VS)

Door: Ruud

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Lynden

Gisteren, zondag, helemaal niets gedaan. Beetje zwemmen en lezen. Heerlijk. De kids vonden het ook prima zo. Overigens zaten de buren van Inge en Gerrit weer op dezelfde camping in Clearwater. Dus drie keer tegengekomen op plaatsen zo'n 250 km van elkaar.

Vandaag, maandag, rond 9.30 vertrokken vanuit Clearwater. Een leuke route. We moesten 425 afleggen naar Lynden in Washington state. Dit is vlak bij waar we woensdag onze camper moeten inleveren. We blijven hier twee nachten. De helft van de inwoners heeft een NL achtergrond en ook in het plaatsje staat een molen en een winkelcentrum met gracht en bijbehorende grachtenpanden. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet.

De US in komen was nog wel een probleem. We hadden nl nog 6 stukkies brandhout aan boord, de rest was op, en dat moest eerst gecontroleerd worden. Toen bleek dat het Canadees hardhout was en dat mocht niet mee. Maar we konden het ook niet achterlaten en dus moesten we draaien en weer Canada in. Daar vroegen ze weer van alles en nog wat en vervolgens het brandhout bij een huis gedumpd. Toen weer terug. Weer allerlei vragen en we moesten ons weer melden. Toen ik zei dat dit niet hoefde omdat we dat net gedaan hadden werd die gast erg link toen ik ook het formuliertje niet wilde aannemen. Toch maar gedaan. Wilden ze ons eerst nog een visa waiver a USD 6 laten invullen omdat we die niet hadden in ons paspoort. Ik uitgelegd dat de westkust die vanaf 1 juli 2010 niet meer deed (dat groene kaartje). Vervolgens bleek Jolanda in een keer niet meer geregistreerd. Gelukkig was er nog officer Ramsey die ons eerder had geholpen en die zei tegen officer Hoekstra dat het ok was. Toen mochten we weer gaan maar we waren wel een uur verder. Noa heeft ons nog geholpen want die begon hard te huilen omdat ze dorst had. Kregen we toch nog voorrang maar al met al waren we ruim een uur bezig.

We staan nu op een Koa camping in Lynden. Erg leuk. Vlak bij het zwembad waar Tim nu al twee uur in zit.

Boodschappen doen we nog hier in de VS, Canada is erg duur moet ik zeggen.

Verder is het toch lekker om het rustiger aan te doen. Dat werkt voor de kinderen en dus ook ons veel prettiger.

Actief sinds 13 Feb. 2008