Thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van beverdam - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van beverdam - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: RB

23 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Weer thuis. Rond 10.00 uur uitgecheckd bij het hotel. Eerst even getankt voor USD 50 (helemaal vol). We hebben in totaal 195 liter verbruikt voor zo'n 1.500 km. Verbruik 1 op 7.7. Gelukkig is de brandstof net geen EUR 0,70 per liter, maar met dit verbruik schiet het toch aardig op. De auto ingeleverd bij het Miami Rental Car Centre en met het treintje naar de luchthaven. We hadden nu wel een karretje voor de bagage en dat ging dus veel makkelijker. Het is namelijk op de luchthaven best een stuk lopen. We moesten redelijk lang wachten voor we konden inchecken. Voor de vlucht van Miami naar New York JFK kregen we de gereserveerd plekken. Vier op een rij en 1 twee rijen naar achteren aan het gangpad. We vlogen met een Boeing 757 (stoelindeling 3+3). We vertrokken met 40 minuten vertraging omdat het vliegtuig er nog niet was uit Colombia. De vlucht duurde 2 uur en 8 minuten. De kids vielen al snel in slaap en ik heb nog gepraat met een Zweeds gezin uit Zwitserland die met drie kinderen op vakantie waren geweest. Na het landen hoefden we niet door de douane of iets dergelijks. Gewoon in Terminal 8 van gate 38 naar gate 1. Nog wat foto's en souvenirs gekocht. Het inchecken begon tegen 18.00 uur en om 18.30 vertrokken we. We bleven wel erg lang taxi-en. Het bleek dat er iets met de nooduitgang was en dat moest eerst gemaakt worden. Dus er kwam een monteur het vliegtuig in. Daarna moesten er weer volgens de procedures alles worden gecontroleerd ivm de vlucht over water en weer worden bijgetankt omdat we anders Brussel niet zouden halen. We vlogen namelijk ook met een 757, narrow body vliegtuig van 3+3 stoelen. De vluchttijd was echter maar 6.10 uur en we zouden dus iets na 8 uur landen in Brussel. De kids gingen na het eten slapen tot het eind. Het liep dus perfect moet ik zeggen. Ook geen gestress vooraf of tijdens overstappen. Geen gezeur. Eten was alleen niet lekker en ik kreeg tijdens het slapen in een keer een koortsaanval. Pas na 30 minuten was het over en had ik het vreselijk koud. Ik kon ook nergens gaan liggen en deze stoelen waren niet zo fijn als in de 767-300 op de heenweg. Al met al verder geen klagen over American Airlines.

Na het landen moesten we best lang wachten op onze koffers en zaten we bij de laatste lichting. Gelukkig, want bijna al onze nieuwe kleding zat er in. Buiten was het maar 3 graden en snel Quick Parking gebeld om ons op te halen. Die waren er met 10 minuten en we konden direct mee. Erg handig is het niet geregeld, want diegene die het eerst instapt gaat mee en niet diegene die het langst wacht. Eigenlijk zou je een wachtnummer moeten krijgen als je belt. Na 1:45 uur waren we thuis om precies 11:00 uur. Het was koud, maar wel zonnig.

De kids vielen net voor het avondeten in slaap, rond 18:00 uur. Jolanda ging om 21:30 naar bed en ik een uurtje later. Tim is nog wakker geweest om 00:30 uur en heeft een taartje uit de vriezer gehaald omdat er verder niets was te vinden en hij zijn avondeten had gemist. Noa werd rond 08.00 uur wakker en viel na een flesje pap weer in slaap tot 12:00 uur. Tim was om 11:00 wakker en ik om heb nog weer geslapen van 09:00 tot 13:00 uur. Ik denk dat we dus aardig snel over de jetlag heen zijn!

Al met al een erg leuke vakantie, wat van Florida gezien en leuke parken bezocht. Het hotel in Orlando was super en die in Fort Myers was ook erg goed. De laatste nacht viel een beetje tegen. Fantastische auto en lekker gegeten. En de weegschaal gaf vanmorgen hetzelfde aan als een week geleden! Gaan we nog een keer naar Florida? Hmmm. Het was erg leuk, maar wij vinden het vooral een bestemming leuk om te doen met kinderen. Ookal zijn de stranden erg leuk, het biedt niet de bijzondere natuur zoals het Zuid-Westen. Met ons 25 jarig huwelijk weer? Kunnen de kinderen dan in alle achtbanen!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 13 Feb. 2008