De reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van beverdam - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van beverdam - WaarBenJij.nu

De reis

Door: webmaster

20 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Het is bijna zo ver. Nog even en we zijn onderweg. Het wordt donderdagmorgen vroeg opstaan.

Om 07.45 uur vliegen we naar Londen met BMI. Daar zijn we dan om 08.15 uur lokale tijd.
Om 10.35 uur vliegen we naar Los Angeles met United. Daar zijn we dan om 13.48 uur lokale tijd (22.48 uur in NL).

De eerste nacht verblijven we in het Marriott hotel op de airport. Dit is verplicht als je een camper huurt. Na een intercontinentale vlucht mag je wel direct in een huurauto rijden, maar niet in een camper. Zit wel wat in, want echt fit ben je dan niet meer door de lange reis en het tijdsverschil van 9 uur. Hopelijk zijn we een beetje snel door de douane. We moeten daar vingerafdrukken laten maken en een foto en er schijnen behoorlijke wachtrijen te zijn.

Via dit bericht zal ik regelmatig even iets laten weten over de voortgang van de reis. Ik kan namelijk via SMS hier berichten plaatsen.
:SMS update:: 24 april 2008 :
Het ging tot nu toe erg goed. Zitten nu klaar voor LA. Zitten economy plus met 10 cm extra beenruimte. Tim moest natuurlijk bij boarden naar de wc.

:SMS update:: 25 april 2008 :
0.14 uur LA. Na ruim 11 uur vliegen en 9000 km zijn we er. Inmiddels al op de hotelkamer. Het ging allemaal erg voorspoedig en Tim zei na 11 uur "Dat was leuk"

:SMS update:: 25 april 2008 :
Het weer is goed. Camper opgehaald. Ging snel. Wel een joekels ding. Zijn nu bij de Crystal Cathedral. Een enorme glazen kerk. Gaan nu naar San Diego.

Vrijdag 25 april, 16.35 uur lokale tijd (01.35 uur in NL)
We zijn inmiddels op de eerste camping in San Diego. Heel erg mooi. Direct stroom en water aangesloten. Stroom is wel handig voor de airco en vanavond licht. Het is hier best warm.
De reis naar de USA ging eigenlijk best goed. Om 05.15 uur reden we thuis weg en een half uur later geparkeerd op WTC Schiphol. Met twee trolleys naar de check-in balie gelopen. Daar stond een hele lange rij. We hadden via internet alleen boardingpassen voor de vlucht naar London en onze bagage moest ook doorgelabeld worden naar LAX. Na 40 minuten waren we aan de beurt. De bagage achtergelaten en we kregen boardingpassen voor de vlucht van LHR naar LAX. Rij 25. Snel even gekeken op een printje van een Boeing 777-200. Bleek dat we Economy Plus hadden met 90 cm beenruimte (10 cm extra t.o.v. economy). We waren snel door de douane en de securitycheck vond gelukkig bij de gate plaats. Bij de centrale security check stond namelijk een erg lange rij. Zo zie je maar weer dat je echt wel twee uur van te voren er moet zijn als je nog moet inchecken.
Tijdens de vlucht naar London was Tim niet super lief. Hij zat iedere keer met z'n schoenen tegen de stoel voor hem te trappen of trok de man voor hem aan z'n mouw of deed bij die man het raampje dicht. Dat beloofde nog wat met 11 uur voor de boeg. Waar waren we aan begonnen. De Veluwe is toch ook erg mooi dachten we nog. Tim heeft zich ook nog vermaakt met foto's maken met z'n nieuwe Canon digitale camera.
We kwamen iets te laat aan op LHR, maar omdat we op rij 4 zaten waren we snel het vliegtuig uit en konden we op weg naar de bus die ons van T1 naar T3 bracht. Daar zat nog niemand in en we waren zo bij T3. Vervolgens de boardingpassencontrole en weer een securitycheck. Daarbij weer de schoenen uit. We hebben nog even gewacht en moesten na 20 minuten al weer richting de gate. Daar bleken al veel mensen te zijn geboard en te wachten in een speciale ruimte. Ze kunnen dus iedereen boarden zonder dat het vliegtuig al klaar is. Tim moest natuurlijk weer naar de WC en toen moest het zelfde proces nog een keer. Gevolg was dat we de allerlaatsen waren die aan boord gingen.
Tim ging na het opstijgen direct slapen, dus dat ging al goed. Daarnaast heeft hij zich vermaakt met foto's maken. Daarbij let hij met name op detail en worden zelfs knoppen van bagageboxen boven je of leeslampjes in close-up vastgelegd. En hij fotografeerde medepassagiers. Met name ook van dichtbij. Tim heeft ook nog even wat filmpjes bekeken op het schermpje in de stoel en later op de laptop en z'n eigen DVD-speler. En nog gespeeld met een 2.5 jarig jongetje uit Eindhoven die vlak bij ons zat en met z'n moeder naar LA ging voor een familie-reunie. Het eten en de service aan boord vonden wij best goed van United Airlines.
Na 11 uur waren we in LA en konden we van boord. Het eerste wat Tim zei toen we eruit waren was: "Dat was erg leuke he, mama?" We hadden dus net zo goed naar Nieuw-Zeeland kunnen vliegen.
Eerst 35 minuten wachten voor de douane. Dat viel me erg mee, want gelukkig waren we het enige vliegtuig. Van ons werden vingerafdrukken afgenomen en een foto gemaakt. Van Tim hoefde dat niet. Toen de koffers opgehaald en snel naar buiten naar de hotelshutle. Om 15.15 uur (1.15 uur na landing) waren we al op onze hotelkamer. We hebben toen even bij het zwembad gekeken, even gerust, wat gegeten bij de BK (Burger King) en toen naar bed.

• 21 April 2008 - 05:19

Geerke:

Hi lieve mensen,.
    ALvast heel veel plezier en ik ga jullie zeker volgen via deze site..leuk..

XXX Geer

• 21 April 2008 - 15:40

Henk:

Veel plezier samen. Stop met mailen midden in de nacht. Of ben je het tijdsverschil al aan het inplannen?

Groeten
    Henk

• 21 April 2008 - 21:29

Ramon & Natasha:

Heel veel plezier. We gaan jullie volgen op Google Earth (wel zwaaien naar de sateliet)....

• 21 April 2008 - 22:10

Fam. Groen:

Rust nog even goed uit! Jullie hebben je enrgie hard nodig straks met al die prachtige indrukken. Take a deep breath!!
    Happy landings!

Caroline en Robert

• 22 April 2008 - 07:40

Pieter:

VEEL PLEZIER!!!!!

Pas op voor beren en wasberen!

Pieter

• 23 April 2008 - 06:41

Marja:

Een hele fijne vakantie en ik ben reuze benieuwd naar jullie avonturen samen met Tim
    groet marja

• 24 April 2008 - 06:39

Sjaco:

Have Fun....en even de slangen uit de schoenen kloppen voordat je ze aantrekt.

• 25 April 2008 - 18:18

Nichtje Annelies:

Haaaaa, lieevee Ruud, Jolanda, Timmy!

zoo, overleven jullie het een beetje, daar? Aaan de andere kant van de Wereld. Haha.
    Nou, veel plezier hoor!!
    Enne, kijk uit voor de dieren daaro. haha..
    Dikke kus aan Tim!

Liefs&dikkekus, Je nichtje Anneliess. (L)

• 25 April 2008 - 19:35

Mama Beverdam:

Fijn dat jullie over zijn en dat Tim de vlucht ook leuk vond. Bedankt voor jullie smsje gisteravond. We wensen jullie een prettige voortzetting maar doe aub voorzichtig met die grote camper. Heel veel groeten en een kus voor Tim van ons.
    MAMA

• 25 April 2008 - 20:46

Ozodommetjes :

hallo lief klein broertje en schoonzusje passen jullie goed op ons kleine fotogenieke pleegkindje . veel plezier de groeten van de ozodommetjes

• 26 April 2008 - 20:27

Fam Groen:

Howdie Jolanda, Ruud en Tim.
    Leuk zo jullie reis op afstand mee te beleven. Het laat Caroline en mij een beetje onze huwelijksreis van twee jaar geleden herbeleven. Prachtig vakantieland is het toch. Hoe bevalt die grote camper? is dat een beetje te doen en heeft Tim al een stukje gereden. Ik begrijp dat het gebruik van "grote mensen" attributen voor hem inmiddels bekend terrein is. Voor je het weet speel jij met zijn smurfen en zit hij achter het stuur. ha ha ha ha!

Seaworld lijkt me prachtig voor hem! Disneyworld en de Universal studio's trouwens ook. Voor zover ik weet hebben ze in california ook een tegenhanger van AH oftewel Appie Happie. Dat was een aantal jaren geleden Sears. Bestaan die nog? Hoe is het met de prijzen momenteel? Is het gunstig om nog eens naar California te gaan. Krijgen we al geld toe als Europeanen?
    Nou veel plezier en wachten op jullie nieuwe berichtjes.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

USA voorjaar 2008

Onze eerste verre reis met kind.