Dag 2 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van beverdam - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: webmaster

26 April 2008 | Verenigde Staten, San Diego

Tim sliep tot een uur of 4. Best aardig. Wij dommelden nog wat. Ik had nog niet echt goed geslapen. Toen bleek dat meneertje z'n knuffels veilig had opgeborgen in de hotelsafe. Beer, hond, hondje en de smurfen zaten achter slot en grendel. Tim wist nog wel dat hij het knopje Close had gebruikt, maar z'n 4-cijferige PIN wist hij niet meer. Dus Ruud eerst douchen en naar de receptie. Even later kwam er iemand langs met wat apparatuur en na 5 minuten bellen en allerlei codes intoetsen ging het ding weer open.

Bij Starbucks in het hotel wat ontbeten en koffie gedronken. Vervolgens om 07.10 uur buiten wachten. Na 15 minuten kwam de bus van El Monte, de camper verhuurder. Wij waren de enige gasten die 's morgens al vroeg de camper ophaalden. Voordeel was dat we dus binnen twee uur op weg waren. Als je 's middags gaat dan is het drukker en begin je al last te krijgen van je jetlag. Het was de 69 euro extra wel waard vonden we. We moesten eerst een instructievideo zien en vervolgens van alles en nog wat invullen. Daarna de camper bekeken. Een joekels ding van nog geen jaar oud. Her en der al wel wat schades die werden genoteerd. Snel de bagage er in en de personal kits (beddengoed, bestek, handdoeken, etc) en de TomTom installeren. Dat heb je wel nodig, want alle aandacht moest ik wel bij het rijden hebben. De wegen zijn maar iets breder dan de camper zelf en ook moet je continu sturen (corrigeren). Dat went wel. Bij de parkeerplaats van de Crystal Cathedral al bijna schade gereden door de uitzwenkende achterkant. De cathedral was erg mooi, groot en indrukwekkend. Een hele campus eromheen en een gigantisch orgel in de kerk. Tim maakte weer z'n detail foto's en heeft er inmiddels denk ik wel 100 gemaakt. We weten nu precies hoe het achterwerk van de ezel van Jozef en Maria er uit ziet... zag. Vervolgens door naar Oceandrive voor een bezoek aan WalMart. Echt blij werden we er niet van. Lijkt wel een Aldi of zoiets en dan 10 keer zo groot. Volgende keer toch maar een AH opzoeken ;-). Toen maar via de I5 naar San Diego. Aan binnendoor ritjes had ik nog niet zo veel zin. Je bent nog moe, moet wennen aan de camper en dan wil je daar geen uren extra mee kwijt zijn. Onderweg wel een keer op een viewpoint gestopt.

De KOA camping in San Diego (Chula Vista) is erg mooi. En hier heb ik dus internet. Niet zo snel als thuis, maar wel erg leuk. Jolanda is nu met Tim spelen. Tim vind het hier ook weer erg leuk en sjouwt hier met z'n Supersoaker rond. De camper was snel aangesloten op stroom en water. We moesten nog wel even 'levelen' (de camper waterpas zetten met blokken onder de wielen) en toen kon de slide-out uit. De zit bank gaat dan zo'n 60 cm naar buiten en zo heb je veel meer ruimte binnen. Morgen de boel weer afkoppelen en op tijd naar Seaworld. Hopelijk gaat wel het slapen wat beter dan afgelopen nacht.

• 26 April 2008 - 08:42

Gerard:

Leuk hoor, om dit allemaal te lezen. Lijkt me wel ff wennen om te rijden in zo'n grote camper.
    Is de geheugenkaart van Tims toestel wel groot genoeg ;-) Het zou natuurlijk sneu zijn om al die mooie foto's te moeten verwijderen.
    Veel plezier verder!

• 26 April 2008 - 21:13

Mama Beverdam:

wat een joekel van een camper, ik moest er niet aan denken dat ik daarin moest rijden. Dus Tim kan goed overweg met de camera. Ik ben benieuwd naar de resultaten. Letten jullie goed op hem en ook op jullie zelf. Vandaag met Inge naar Den Bosch geweest, prachtig weer en heerlijke bosse bollen. Groeten van ons.
    MAMA

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

USA voorjaar 2008

Onze eerste verre reis met kind.