Derde dag, Yoyogi park, Shibuya, Ginza en Skytree - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu Derde dag, Yoyogi park, Shibuya, Ginza en Skytree - Reisverslag uit Tokio, Japan van beverdam - WaarBenJij.nu

Derde dag, Yoyogi park, Shibuya, Ginza en Skytree

Door: Ruud

01 Mei 2016 | Japan, Tokio

Vandaag weer heerlijk weer. Eerst even met Tim om tien uur lekkere broodjes gekocht beneden in de Markthallen beneden. Daarna met de metro naar Yoyogi park. Het was daar erg gezellig. Diverse straatartiesten, maar niet zoveel als verwacht. Voor de kids een ijsje van ijsschilfers en dan zelf de kleur en smaakstoffen toevoegen. Even wat drinken en te eten gekocht en natuurlijk een bal voor Noa. Ons HEMA kleedje of plaid uitgerold en ook even zitten. Daarna met de metro naar Shibuya. Het punt van Tokyo waar dagelijks honderdduizenden mensen oversteken. Erg bijzonder om te zien. Boven vanaf de Starbucks helemaal. Bij de McDonald's weer een ijsje gekocht. Toen met de metro naar Ginza. De weg is in het weekend dicht in de middag. Erg leuk. Noa had al sjans met een klein Jappannertje. Soms zie je hier kinderen die net kunnen lopen die volgens mij 70 cm groot zijn. Echt schattig. Tot een jaar of 10 dan... Weer even naar het hotel, maar eerst langs de McDonald's voor de kids.

In de avond weer naar Skytree om naar de observatory te gaan. We kunnen versneld naar boven als buitenlandse toerist. Kostte wel EUR 5 pp extra. We gaan naar 350 meter hoogte. Je kunt tegen een toeslag van EUR 10 ook naar 450 meter. In het donker erg mooi om te zien. Wederom onvoorstelbaar hoe groot Tokyo is. In Seoul zagen Tim en ik nog wel eens de rand, maar hier alleen maar lichtjes zover je kijken kunt. Op de ramen presenteren ze een leuke film zodat het net lijkt of ze aan de buitenkant de ramen aan het zemen zijn, super leuk gedaan. Later komen vogels en nog wat scènes. We dalen een trap af naar 345 en 340 meter. Tim staat met zijn hoogtevrees zelfs op een doorzichtige vloer. Onderin het shoppingcenter eten wij wat. Voor de kids eerst naar de Starbucks voor cake. Jolanda en ik eten heerlijk Koreaans. We zijn weer naar huis ehhhh het hotel gelopen. De teller staat op bijna 27.000 stappen. Morgen naar Disneyland.

Vandaag ook weer van Tokyo mogen genieten. Rustig, heel schoon en geen afvalbak te zien en we voelen ons hier erg veilig. Alleen in het donker, geen probleem. Kom je met twee personen gelijk aan bij een roltrap? De Japanner verontschuldigt zich en laat je voor gaan. In het hotel zeggen ze ook iedere keer wat. Wat weten we alleen niet. We knikken en buigen vriendelijk terug. Openbaar toilet in een druk bezocht park? Net zo schoon als thuis, of nog schoner! Heb je trek in wat te eten, overal zitten restaurants, kraampjes of staan karretjes of foodtrucks. Alsof eten het enige is wat je nodig bent.

De kids waren ook weer erg lief vandaag. Wat zijn we gezegend met deze twee wereldreizigers.

Uitgaven ongeveer JPY 15.000 EUR 125 voor eten en boodschappen en EUR 80 voor de Skytree.

Actief sinds 13 Feb. 2008